Pajatsalo-Portin voi hankkia valmiiksi asennettuna tai ilman asennusta. Pääosa porteista toimitetaan asennettuina avaimet käteen -periaatteella, mikä on asiakkaalle vaivattominta ja useimmiten myös kustannustehokkainta.
Asennusprojektimme etenevät pääsääntöisesti seuraavasti:
Useimmiten koko tähän prosessiin kuluu aikaa sopimisesta riippuen kuukaudesta kahteen.
Pajatsalo-Portin voi hankkia valmiiksi asennettuna tai ilman asennusta. Pääosa porteista toimitetaan asennettuina avaimet käteen periaatteella, joka on asiakkaalle vaivattominta ja useimmiten myös kustannustehokkainta.
Jos teillä on jo valmis piha ja aukko johon portti suunnitellaan, kannattaa aloittaa mittaamalla aukko. Aukkoa mitatessanne miettikää myös, onko aukkoa tarpeen tullen mahdollista leventää tai kaventaa. Useimmiten aidan lyhentäminen tai pidentäminen on järkevämpää ja edullisempaa kuin portin räätälöiminen juuri aukon kokoiseksi.
Portin leveyttä suunnitellessa ottakaa huomioon, että portin kokonaisleveys muodostuu ajo-aukon ja pilareiden yhteisleveydestä.
Seuraavaksi kannattaa miettiä miten leveän aukon pihaanne tarvitsette. Tavallisimmin käytetty ajoaukon leveys on 3,5 metriä. Ison henkilöauton, esim. BMW 5-sarja, leveys on noin 1,85m ja suurin sallittu kuorma-auton leveys on 2,6 metriä, joten periaatteessa pienemmästäkin aukosta mahtuu. Suosittelemme vähintään 3 metrin ajo-aukkoa.
4 metrin ajoaukkoa suosittelemme paikkoihin, joista ajetaan säännöllisesti kuorma-autoilla tai esim. lumitraktoreilla. Isosta aukosta on hyötyä myös paikoissa, joihin käännytään suoraan tieltä, eikä autoa ole näin mahdollista oikaista täysin ennen portista sisään ajamista. Yli 4 metrin aukot ovat myös mahdollisia, mutta useimmiten tarpeettoman suuria.
Liukuporttia suunniteltaessa pitää ottaa huomioon, että portti vaatii toiselle sivulle tilaa noin 1,4 kertaa ajoaukon.
Portin paikkaa miettiessä kannattaa ottaa myös huomioon tila, johon porttiovet kääntyvät. Porttiovien aukaisukulma on noin 100 astetta.
Jätä soittopyyntö, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pikaisesti.